marți, 2 aprilie 2013

PĂPUȘI



Veronika, One of a Kind, 28" Standing.  Cernit (Modelene) with cloth body.  Green glass eyes, auburn human hair hand dyed by artist. ♥




Toate imaginile de mai jos reprezintă PĂPUȘI - este adevărat, selecția este făcute în funcție de păpușile care îmi plac mie și trebuie să vă spun că nu-mi plac și nu mi-au plăcut niciodată slăbănoagele  de Barbie - regret fetelor, dar așa este.



Multe din păpușile de aici au părul din păr natural (adică de om - atunci când la coafor...știți voi, se mai tunde vreo doamnă...despre acest păr natural vorbesc), sunt unicat, adică nu mai este altă păpușă la fel ca ea, au nume și o întreagă garderobă, și multe din ele sunt din porțelan - cele care au fața așa de frumoasă și de aproape de natural, sunt din porțelan dar au anumite dispozitive și își pot mișca și mâinile și picioarele (care și ele sunt din porțelan) dar și drăgălașul căpșor.



Cea mai frumoasă păpușă a copilăriei mele (am primit-o de la Moș Crăciun când aveam 5 ani) - vă imaginați ce mult am iubit-o și ce impresie mi-a făcut dacă îmi amintesc de ea acum, (când am 55 de ani) și era un bebeluș, puțin mai mare decât o palmă de om matur, și avea și leagăn (mama mi le cumpărase de la un vaporean - nu era o păpușă românească) și avea costumașul bleu. O minunăție, îmi amintesc foarte bine de momentul în care mama m-a trezit și mi-a spus că a trecut Moșul și ea a vrut să mă trezească dar eu....Mă refer la aceste păpuși, care sunt frumoase mai ales pentru că le iubim noi și pentru că ne-au fost dăruite de cei dragi. De ce nu-mi plac Barbie ? Pentru că sunt sclifosite și nu au drăgălășenia copiilor normali și pentru că....nu-mi plac nici oamenii sclifosiți.



Să știți că făceam toată ziua o mulțime de rochițe pentru păpușile mele - dar am fost o norocoasă pentru că mătușa mea cea mai dragă, (Tanti Anica) era croitoreasă și mă aproviziona cu petece. Dar lucrând la acele rochițe, mai târziu am învățat să aduc modificări rochiilor mele ca să pară ....mai noi. Așadar, joaca voastră cu rochițele păpușilor poate să vă folosească mai târziu.



Acum am să menționez câteva din doamnele creatoare ale acestor minunății și mămicile voastre pot să vă caute pe net colecțiile lor (unele sunt foaaarte scumpe iar altele sunt doar scumpe - mă refer la preț, desigur) dar...poate peste ani, o fetiță sau mai multe dintre voi, veți ajunge în rândul doamnelor care confecționează păpuși.



Așadar, dintre creatoarele de păpuși enumăr aici pe: Sarah Niemela , MiriamBJDolls ,Gini Simpson,  Kristina Pimenova, Hildegard Gunzel , Elisa Gallea , Tan Layla , Kim van de Wetering , Wendy Turner



OOAK, by Sissel Skille




Lyra by Monika Peter-Leicht   MasterPiece Doll.




Ofelia my bonnie bebeh.



Leleti Himstedt by ruskyles, via Flickr




Baby Iplehouse Serca.  These Baby Iplehouse dolls are exquisite! #bjd



Sinchi in "Baby Bella" dress by me by Airelda, via Flickr



Tamlyn Amongst the Summer Flowers by Airelda, via Flickr



Sini and Ajescha (2008) by Airelda, via Flickr




she is so lifelike!




Sarah Niemela Artist Dolls  <3



Kaye Wiggs Annabella - so cute!




Tetti Himstedt by MiriamBJDolls



CF242 MAYS FLOWERS  Doll EPattern by catandthefiddle on Etsy- Designed by Gini Simpson





DARLING DIANNA EFFNER LANA DOBBS by soudane




Anne Sophie Measures 20.5" Or 52cm In Height And Is Limited To 5 Pieces Worldwide. She Is A Little Girl From The Netherlands With Down Syndrome.  She is adorable...and only $3,880.00




Ayaka Tsuji Doll




.




Raggedy Ann



Doll Yumi



...



blythe



Beautiful!!




So lovely! <3




I want :(




composition Doll



Baby Tia



From Heloise collection




Like a living DOLL...Russian model, Kristina Pimenova.




Zawieruszynski 2011



Kaye Wiggs - Tan Layla





lovely little baby made of polymer clay by Kim van de Wetering




Kim van de Wetering


Inka by Hildegard Gunzel



Hildegard Gunzel 2012 Resin Collection



Tiny human-like baby dolls from the artist Kim van de Wetering



Doll, 1913.



Personalized Scripture dolls from Baby be Blessed.


Hildegard Gunzel  WOP * Ginger