joi, 28 februarie 2013

POEZII PENTRU MAMA




CUVÂNTUL BUN AL MAMEI


Cuvântul bun al mamei
Nu-l lepăda copile
Cât va mai fi pe lume
Să ai urechi și zile;

Ci-nseamnă-ți-le bine
Să i le-asculți pe toate
Că nu-i pe lume nimeni
Ca ea să ți le-arate.

Nici pilda bună-a tatei
N-o lepăda în viață
Spre tot ce-i vrednicie
S-o ai mereu în față,

Ci calea bună-n care
Părinții te-ndrumează
Cu inima întreagă
Iubește-o și-o urmează.





CEA MAI MINUNATĂ



Cea mai minunată
Este mama mea.
Și cât sunt de mică
Mă mândresc cu ea.
Nimenea pe lume
Mai drag nu te are.
Dragostea de mamă
N-are-asemanare.









SURÂSUL MAMEI




Când mama mea surâde larg
Ea, poate că nici nu prea ştie,
Câtă lumină, câtă bucurie
Primesc prin ochii ei cu drag.

Şi chiar dacă o supăr câteodată
Eu ştiu că blând mă dojeneşte
Copil fiind greşesc copilăreşte,
Iar ea se lămureşte deîndată.

Aş vrea şi eu să pot, la rândul meu,
S-o răsplătesc cum se cuvine,
Atât cât am să pot de bine
Şi-orcât mi s-ar părea de greu.

Cum mama mea-i o zână bună
Ce stă mereu la mine-n casă,
Eu îi doresc să fie sănătoasă
Şi veşnic "fiule" să-mi spună.




URARE



Nu prea ştiu să socotesc
Însă iute îmi dau seama
Când copacii înfloresc
C-o sărbătorim pe mama.

Este ziua ei, ştiu bine,
Şi temeinic mă gândesc
Cum să afle de la mine
Cât de tare o iubesc.

A trecut normal prin viaţă
Cu suişuri şi căderi
Iar acum are în faţă
Un buchet de primăveri.

Îţi doresc, dragă mămică,
Să fii mereu sănătoasă
Şi când o s-ajungi bunică
Să fii la fel de frumoasă.







MAMA


Mama e uneori o lumină,
Alteori e o floare
Şi când zâmbeşte e o rază de soare!
Mama,
Noapte de noapte, adună
În cuvinte
Raze de lună
Să facă din ele
Cu drag
Ca nişte mărgele-n şirag
Vorbe de-alint
Şi poveşti.
(Numai aşa vei putea mare să creşti !)
Mama e zâna bună ce vine
Când ai nevoie de cineva lângă tine !







INIMA MAMEI

de Niculina Mureșan



Inima mamei, cine o stie?
De vrei s-o cunosti, gandeste asa.
E multa iubire, dar si intristare
Atunci cand copiii gresesc cu ceva.
Inima mamei e si suferinta
Si griji si sperante si ruga si dor
Cand pleaca copiii si casa-i pustie
Inima mamei ofteaza usor.

..............................
.....

Atat cat mai bate, ea, inima mamei
N-asteapta palate si nici avutii.
Ce-asteapta ? E simplu.
Putina-ngrijire, caldura, iubire
Si sigur asteapta, respect de la fii.




http://mamietitine.m.a.pic.centerblog.net/4d5d9485.gif



MAMA

de Nina Casian


M-a crescut mama în poală
Din leagăn și pân' la școală
Zile-ntregi și nopți la rândul
Mi-a veghiat somnul și gândul


M-a învățat să gânguresc
Să spun mama, să zâmbesc,
M-a învățat apoi, prin casă
Primii pași până la masă.


M-a învățat ca să nu mint,
M-a învățat să nu m-alint,
Să nu știu ce este frica,
Toate m-a-nvățat mămica.


Mamă bună, mamă dragă,
Te-aș iubi o viață-ntreagă
Pentru tot ce ai făcut,
Pentru că tu m-ai crescut.










DE ZIUA MAMEI


Vezi, mămica mea cea bună,
Tare mult aș vrea să-ți scriu
Dar sunt mică și nu știu...
Pentru mine, blândul soare
Îți trimite o scrisoare,
Căci pe foaia de caiet,
Uite-a coborât încet
Cu miez galben și fierbinte.
Știu să desenez cuvinte
Fără să mă iscălesc...
Soare-nseamnă ”Te iubesc”.









MAMA

de Nicolae Labiș


N-am mai trecut de mult prin sat si-mi spune
Un om ce de pe-acasa a venit
Cum c-a-nflorit la noi malinul
Si c-ai albit, mamuca, ai albit.

Alt om mi-a spus c-ai stat la pat bolnava.
Eu nu stiu cum sa cred atâtea vesti,
Când din scrisori eu vad precum matale
Din zi în zi mereu întineresti.








LA MULȚI ANI MĂMICA MEA

de Elena Farago


 Eu nu sunt destul de mare
Ca să pot citi măcar
De prin carte o urare.
Și nu sunt destul de mare
Să îți dau un dar.


Să trăiești cu voie bună !
Îți doresc eu mult,
Iar laleaua să îți spună
Să mă ierți, măicuță bună,
Că nu știu mai mult.


дарить цветы (699x487, 105Kb)