miercuri, 19 iunie 2019

DIN LIRICA VERII - de Aura






DIN  LIRICA  VERII


de  Aura


Plec cu buna în vacanţă
Un sărut atârn de clanţă
Mami, tati, cînd veţi trece
 Pragul casei, nu vă-nece
 Lacrimi, doruri şi suspine
 Sunt cu buna mea, ştiţi bine
 Buna-i copată ca aluna
Şi pe lume-i numai una
 Numai unul sunt şi eu
 Că sunt nepoţelul său
 Buna-i bună, mă răsfaţă
Tot ce ştie mă învaţă
O învăt şi eu ce ştiu
 De la grădi, ce-i hazliu,
 Ce mai fac copiii mici
 Că io-s mare, nu sunt pici
Şi de scap câte o glumă
Care-şi pierde din măsură
Se opreşte-n loc şi-mi zice
 Vorba asta, vezi, amice
 Nici cu buna nu se zice
 Nu-i frumos şi nu te prinde
 Deci, copile, ia aminte
 Eu aminte iau şi-mi place
 Să nu fac ce nu se face
 Că mai ştiu, că buna-i bună
Dacă-n vorbă am măsură
 Şi de dragul meu se lasă
Cheală să se-ntoarcă-acasă
De parale, nu de freză
Că-i ţin loc de coafeză
Că un lego... cum vreau eu
 Nu-i vrăjeală de un leu
 Ea se uită-n ochii mei
Şi mă-ntreabă, chiar îl vrei?
 Ce să-i spun, s-o mint că nu?
 Nu i-ar place, ştiu că nu,
 Îi spun da, şi-mi văd de drum
 Ea mi-l ia şi-mi spune cum
 Dintre tot ce lumea are
 Ar dosi prin buzunare
 Din fărâma ei de viaţă
Un amurg şi-o dimineaţă
 Şi-o fereastră cu muşcate
 Iar în rest, le-ar da pe toate
 Pe un braţ de crizanteme
 Strecurate prin poeme
 Asta-i buna, nu vă mire
 Că-am s-o port în amintire
 Când bunic voi fi şi eu
Şi-am să am nepotul meu