miercuri, 19 iunie 2019

DIALOG ÎNTRE BUNIC ȘI NEPOT - de ''cutler''


Grandfather talking to his grandson outdoor by Nasos Zovoilis



 DIALOG  ÎNTRE  BUNIC  ȘI  

NEPOT 


de  ''cutler''


Bunicule, tu pe mine mă iubeşti ?
- Ştii bine dragul meu, că te iubesc,
 tu eşti primul după Dumnezeu.
 Tu, însă, grijă să ai în viaţa ta
 nepoate, să nu mă faci 
 să-mi pară rău.


- Pentru ca să-ţi fiu pe plac
 bunicule în viaţă, eu,
 ce trebuie să fac ? 


- În primul rând să fii cumnte,
 să înveţi bine la şcoală
 şi să te porţi civilizat în lume,
 să fii cinsit cu tine însuţi 
şi cu cei din jur şi niciodată
să nu furi şi să nu înjuri.


 Să dovedeşti prin fapte ,
 că respecţi cei şapte ani 
 de-acasă şi să cauţi să faci bine
şi să nu te faci de ruşine.


 Dar înainte de toate,
 să ai credinţă în Dumnezeu
 în Treime Sfânt, şi-n Maica Sa, 
 precum şi-n toate Puterile Cereşti,
 că atunci vei fi stăpân deplin,
 pe viaţa ta şi pe destin.