joi, 8 septembrie 2011

Hărnicuţa (Are mama o fetiţă) - cântec din folclorul copiilor







Are mama o fetiţă cât un ghemotoc
Are mama o fetiţă cuminţică foc.
Veselă şi hărnicuţa unde s-ar afla
Parcă e o furnicuţă, aşa este ea.





Şi la şcoală şi acasă ea mereu dă zor
Fata mamei e voioasă şi de ajutor
Are mama o fetiţă cât un ghemotoc,
Are mama o fetiţă, cuminţica foc.





Acasă eu cred că nu strică
Să fii gospodină mereu.
Deci patul mi-l faci singură
Şi praful îl şterg mereu.





Ghiozdanul mi-l fac de cu seară
Şi pun tot ce trebuie-n el.
Îmi dau pantofiorii cu ceară
Şi sorţul mi-l calc frumuşel.





Refren:




Are mama o fetiţa cât un ghemotoc
Are mama o fetiţă cuminţica foc.
Veselă şi hărnicuţa unde s-ar afla
Parcă e o furnicuţă, aşa este ea.







Şi la şcoală şi acasă ea mereu dă zor
Fata mamei e voioasă şi de ajutor
Are mama o fetiţă cât un ghemotoc,
Are mama o fetiţă, cuminţică foc.







La şcoală la fel ca acasă,
Îmi place cuminte să fiu.
Şi sunt totdeauna în clasă
Atentă, ascult să ştiu.







Şi vreau sa învat cât mai bine,
Să fiu exemplu mereu
Oriunde-i nevoie de mine
Îndată-s prezenta şi eu



Refren:


Are mama o fetiţă cât un ghemotoc
Are mama o fetiţă cuminţica foc.
Veselă şi hărnicuţa unde s-ar afla
Parcă e o furnicuţă, aşa este ea.