sâmbătă, 25 aprilie 2020

NOI, ALBINELE - de Călin Gruia





NOI,  ALBINELE

de Călin Gruia


Trântorul a plecat să se plimbe prin grădină şi s-a întors seara târziu. 
Nu era obosit când a intrat în stup. 
De ce să fie ? De somn ? A dormit pe
 o floare de nalbă… A visat ceva, 
tolănit pe un trandafir roşu…
 S-a certat cu un fluture… A vorbit 
ceva cu o viespe. Şi ziua a trecut. 
Atâta pagubă ! Mâine o să fie altă zi, 
gândi trântorul şi se-ndreptă repede
 spre sala de mese a stupului. 
Nu găsi pe nimeni acolo. Şi nu-şi văzu
 nici ceaşca pe nicăieri. 
Supărat, începu să strige:
– Ei, dar unde-i ceşcuţa mea ? 
Unde-i cornuleţul meu ?… Nemaipomenit…
O albină mai în vârstă, cu o mătură
 sub aripă, se apropie de el 
şi-i spune:
– Nu te enerva… Mănânci ce ai adus.
– Nu înţeleg ce vrei să spui…
 – Nu ţi se mai dă mâncare de azi
 înainte, îi spuse bătrâna albină.
– Dar mor de foame. Nu se poate… 
Am tot dreptul la porţia mea !.
– Poftim mătura, fă curăţenie pe sub
 cei doi faguri…
 – Eu ? Eu cu mătura ?… Dar n-am
 muncit niciodată.
– Ei, vezi ?… Asta-i pricina… 
Noi muncim şi noi mâncăm… 
mierea nu pică din cer… Nu te 
trimite nimeni să alergi prin flori… 
Dar de curăţat, de reparat, de 
aerisit, de adus apă la pui, de luptat
 cu duşmanii noştri din afară, 
mă rog, se găsește de lucru…
 – Şi cine a hotărât toate astea ?…
 – Noi,  albinele…
 – Am să mă plâng împotriva voastră
 – N-ai decât…
 – Am să mă plâng stăpânului prisăcii…
 O să vedeţi voi. O să vă pară rău !
Şi trântorul, supărat, ieşi pe urdiniş… 
Pe unde o fi umblat, n-a putut să 
afle nimeni. Dacă-l întâlniţi cumva, explicaţi-i voi cum stau lucrurile
 cu cei care nu vor să muncească.






Dragii mei, trebuie să știți că este doar o povestioară și că, ăn viața stupului, trântorii au o viață grea și nu sunt inutili, dimpotrivă, familia de albine este mult mai liniștită și mai productivă dacă are în mijlocul ei un trântore (în fapt, ei sunt mai mulți). Pentru cei curioși să afle mai multe, am să vă trimit la blogul unui apicultor (crescător de albine) și veți înțelege / veți învăța mai multe despre trântori și viața albinelor în general.

Mai multe la ”Carafa cu miere”