joi, 28 iulie 2016

NU NUMAI LA GRADINITA - de Octav Pancu - Iasi

Image du Blog bienvenuechezhug.centerblog.net



Povestea asta este despre un baietel care l-a uitat pe  "buna ziua".

Cum adica "l-a uitat" ? o sa ma intrebati voi, ca doar "buna ziua" nu-i o umbrela s-o uiti la vecin si nu-i o palarie s-o uiti in tren. "Buna ziua" - stie oricine - e "buna ziua" si nu poate fi uitat, spuneti voi si asteptati de la mine sa va dau dreptate si sa inchid aceasta discutie fara rost.

Imi pare rau, dar nu pot. Si iata de ce :

- Copiii va invita la gradinita. Dam o serbare. M-au trimis pe mine sa va spun. V-am spus, acum plec...

- Asta-i tot ?

- Tot.

_ N-ai uitat nimic ?

- Nimic.

- Ba ai uitat. L-ai uitat cand ai intrat pe "buna ziua". Unde l-ai uitat ?

- Nu stiu.

- Cum se poate sa nu stii ? Aminteste-ti ! Nu poti pleca asa la drum, fara "buna ziua". Gandeste-te putin ! Ai mai trecut pe undeva inainte de a veni la mine ?

- Am mai trecut pe acasa.

- Poate l-ai uitat pe "buna ziua" acasa. Ai telefon ?

- Da.

Imi spuse numarul si sunai la el acasa. Raspunse bunica.

- Sarut mana, bunicuto, incepui. Iarta-ma ca te iau de la treburi. Nepotul dumitale e la mine. I s-a intamplat ceva, l-a uitat pe "buna ziua". Nu cumva l-a uitat acasa ? 

- Nu, auzii de la celalalt capat al firului. Din pacate, nu l-a uitat acasa. Daca-l uita, il gaseam. Nici cand a trecut pe acasa nu-l avea la el. A deschis usa de la bucatarie, a spus: "Bunica, mi-e foame !", a infulecat o parjoala, dar, tin bine minte, l-a uitat pe "buna ziua". Nu stiu unde l-a uitat. Stii cumva dumneata ?

- Nu, dar o sa aflu. Multumesc, bunicuto. Sarut mana.

Lasai receptorul in furca si-i vorbii baietelului:

- Nu l-ai uitat acasa. Ai mai fost pe undeva ?

- Da. Am trecut pe la un chiosc de ziare.

- Care chiosc ?

- Cel din colt. Am intrebat daca a aparut...

Nu-l asteptai sa sfarseasca. Asa cum eram, in camasa, cu papucii de casa in picioare, zbughii spre chioscul de ziare din colt.

- Noroc ! il salutai pe vanzator. Fii bun si da-mi o informatie. Nu, nu "Informatia Bucurestiului", ziarul, altfel de informatie. A trecut pe la dumneata un baietel asa si asa...

(Prin "asa si asa" cititorii sunt rugati sa inteleaga descrierea amanuntita a baiatului.)

- A trecut, imi raspunse vanzatorul.

- Fii bun atunci si uita-te...Nu cumva l-a uitat aici pe "buna ziua " ?

- N-are nici un rost sa ma uit. Nu l-a uitat. N-avea cum. Nu l-a lasat nici o clipa. A intrebat daca a aparut o revista, dar n-am auzit nici un "buna ziua". Poate l-a uitat in alta parte.

- Bine. O sa aflu unde l-a uitat. Noroc !

Baietelul ma astepta acasa, jucandu-se cu masina mea de scris. (Am fost nevoit s-o dau la reparat dupa aceea, dar asta v-o spun numai asa, in treacat...)

- Nu l-ai lasat pe "buna ziua" nici la chiosc - ii zisei, in timp ce ii luam din fata masina de scris, fara sa banuiesc ca era prea tarziu...N-ai mai fost pe nicaieri ?

- Nu.

- Atunci inseamna ca l-ai uitat la gradinita. Stai sa ma interesez.

Luai telefonul si formai numarul gradinitei:

- Alo, va salut...Nu va suparati, cu cine vorbesc ?

- Cu gradinita ! imi raspunse o voce groasa.

- Chiar... gradinita ?

- Chiar.

- Atunci iata ce as dori sa va intreb: acum dupa ce au plecat copiii acasa, ati facut curatenie ?

- Desigur.

- Si ati maturat sub fiecare scaunel, sub fiecare masuta, ati sters praful de pe raftul cu jucarii, ati...

- Mai incape vorba ?!

- Intr-adevar, nu mai incape si totusi as mai avea ceva de spus: cred ca un baietel l-a uitat la gradinita pe "buna ziua". Nu cumva l-ati gasit ?

- Ba da. L-am gasit in dulapul cu  sortulete, in buzunarul unui sortulet. E al unui baietel care cand pleaca de la gradinita il uita mereu in buzunarul sortului. La gradinita il are tot timpul la el. Il da doamnei educatoare, doamnei directoare si mie, ingrijitoarei. Cum s-ar spune, cu alte cuvinte, la gradinita e un baietel respectuos. Dar de vreme ce-l uita mereu pe "buna ziua" in buzunarul sortului, cred ca acasa sau in alta parte nu-i la fel.

- Multumesc. M-am lamurit.

Si pentru ca ma lamurisem, ii spusei baietelului:

- Ti l-am gasit pe "buna ziua". Il uiti mereu la gradinita, in buzunarul sortului. Asta nu se poate. Ai nevoie de el nu numai acolo. Ai nevoie de el pretutindeni.

Si spunandu-i acestea baietelului...dar mai bine sa ne oprim aici.

Gata. Punct. Buna ziua !




Image du Blog cabschau.centerblog.net