marți, 29 noiembrie 2011

RUGĂCIUNI PENTRU COPII




Acum, mai mult decât oricând, părinților, e vremea să lucrați serios pentru a vă crește copilașii ce vi i-a dăruit Domnul, în învățătura, iubirea și înțelepciunea Divină, precum ne sfătuiesc Dumnezeieștile Scripturi.

Părinților, învățați pe copilașii voștri să-și facă Semnul Sfintei Cruci.

Deprindeți-i de mici a fi buni la suflet și a se ruga.

Iată câteva rugăciuni foarte folositoare copilașilor.







Doamne Sfinte, Împărate al cerului și al pământului, caută din înălțimea Sfântului Tău Locaș, cu milă și cu îndurări, asupra casei noastre. Dă sănătate și toate cele bune, tatei și mamei, ca să poată îngriji de noi și de toți ai casei noastre și ne ajută și nouă tuturor, ca să facem cele bune și plăcute Ție. Amin.







Doamne, Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, Care în copilăria și tinerețea Ta, în Nazaret ai fost supus și ascultător Preacuratei Maicii Tale și Sfântului nutritor și îngrijitor, Iosif, lăsându-ne nouă chip de copilărie curată și bineplăcută lui Dumnezeu și oamenilor;  Însuți iubitorule de oameni, luminează-mă, ajută-mă și mă înflăcărează cu dragostea Ta cea Sfântă, ca și eu să fiu supus Ție în toate, și  părinților mei care m-au născut, mă cresc, mă îngrijesc și mă hrănesc.

Ajută-mi, Doamne, să fiu totdeauna ascultător și cinstitor al lor, precum Tu ne-ai poruncit, când ai zis:”Cinstește pe tatăl tău și pe mama ta, ca să-ți fie ție bine și să trăiești ani mulți pe pământ.”

Rogu- Te, Doamne, ține cu bine pe părinții mei și le dăruiește: Har, milă, sănătate, voie bună, putere, iubire, râvnă sfântă și toate cele de trebuință și de folos, ca să ne crească bine pe noi, întru adevărul Tău, în respect de cele Sfinte și spre binele obștesc.

Doamne  Atotputernice, toate îți sunt Ție cu putință, ajută-ne nouă și părinților noștri, ca să facem toate cele bineplăcute Ție, că bine ești cuvântat în vecii vecilor. Amin !










RUGĂCIUNEA FIILOR  PENTRU

           PĂRINȚII LOR

Doamne, Dumnezeule Cel Atotbun, Care mi-ai dăruit părinți buni, ca prin ei să mă împărtășesc de multe binefaceri; Cel ce voiești să le fiu moștenitor pentru viața ce prin ei mi-ai dat-o  și pentru toate îngrijirile ce au avut și au față de mine.

Ție mă rog cu umilință pentru sănătatea și mântuirea lor. Dumnezeule, Cel ce ești Atotîndurat, dar și Atotdrept, care binecuvântezi pe fii pentru părinții, primește umilita mea mulțumire pentru binefacerile ce le reverși neîncetat asupra părinților mei.

Trimite-le, Stăpâne Atotbun și Iubitor și în viitor binecuvântările Tale și le iartă lor toate greșelile pe care, ca niște oameni le-au făcut.

Învață-mă ca să cinstesc în ei  puterea Ta și să le fiu recunoscător și mulțumitor pentru viața ce prin ei mi-ai dat-o și pentru toate îngrijirile ce au avut și au față de mine.

Ajută-mi ca să urmez poruncile Tale cele Sfinte, să le fiu supus, ascultător și să nu fac nimic care să-i amărască și să-i întristeze.

Răsplătește-le, Preabunule, cu facerile Tale de bine, pentru dragostea și îngrijirea neadormită, ce totdeauna o au pentru mine.

Apără-i de toate nefericirile și întristările. Dă-le viață lungă, fericită, liniștită și pașnică.

Fă-i părtași de binecuvântarea Sfinților Tăi, înmulțește ostenelilor lor, fă să prisosească peste ei binefacerile Tale și să sporească în virtuți și în îndestulare, ca să Te binecuvântăm în toate zilele vieții noastre. Amin !









Perfecționarea, luminarea, câlăuzirea și înaintarea pe calea progresului moral și social, copiii mici și mari le învață în diferite școli, prin care trec, de la bunii și zeloșii învățători și profesori, care se ostenesc zilnic pentru luminarea lor.

Școlarii recunoscători față de învățătorii,  profesorii, îndrumătorii și sfătuitorii lor, se roagă adeseori lui Dumnezeu pentru dânșii.








RUGĂCIUNEA
         ȘCOLARILOR


Dumnezeule preasfinte, Ființă preaînaltă și nemărginită, Creatorul cerului, al pământului și al tuturor făpturilor văzute și nevăzute; Doamne, izvorule al înțelepciunii luminătoare de suflete, ascultă rugăciunile noastre pe care le facem înaintea Ta cu iubire și încredere. Întărește, sprijinește și păzește, Dumnezeule, cu Darul Tău, pe părinții noștri, trupești și duhovnicești, pe îngrijitorii și învățătorii noștri, care se ostenesc pentru îngrijirea, înțelepțirea și luminarea noastră. Întărește-i, Doamne, și apără-i pe dânșii de toți vrăjmașii văzuți și nevăzuți, spre a ne conduce cu succes pe calea luminării și propășirii, cu pace, tărie și dragoste sfântă.

Doamne, mult iubitorule de oameni, caută și spre noi, care ne rugăm Ție, luminează mărginitul orizont al minții noastre, ca să înțelegem bine învățăturile ce ni se dau și să facem întru toate voia Ta cea Sfântă.

Doamne, Cel ce ești Lumina lumii și voiești ca toți să devenim lumină în lume, fii ai luminii și ai zilei, luminează-ne cu Harul Tău, ca astfel să devenim folositori nouă înșine, părinților, fraților, surorilor, rudeniilor, cunoscuților și poporului nostru român, în mijlocul căruia trăim.

Ajută-ne, Doamne, să aducem bucurie și mulțumire binefăcătorilor și învățătorilor noștri. Întărește-ne ca să ne împlinim toate îndatoririle noastre către familie, către obște și către aproapele nostru. 

Doamne, trimite, pogoară și sălășuiește Darul tău în ființa noastră și ne învrednicește a trece cu bună rânduială cursul învățăturilor de acum. Învață-ne pe noi îndreptările Tale și ne călăuzește a umbla și a lucra cu înțelepciune de sus în tot timpul vieții noastre, ca și de noi și prin noi să se preamărească prea cinstitul și de mare cuviință Numele Tău, în vecii vecilor. Amin !








Toate aceste rugăciuni pot fi spuse cu ajutorul părinților, mai ales al mămicilor (și bunicilor), mamele pot citi înainte și copii pot repeta după ele. Nu este nevoie să le învețe pe dinafară, este suficient, să le citiți din când în când, împreună, cu inima plină de iubire și recunoștință față de Sfânta Treime.










RUGĂCIUNE LA INTRAREA

             ÎN  CLASĂ


Doamne, Doamne, Ceresc Tată
Noi pe Tine Te rugăm
Lumineaz-a noastră minte
Lucruri bune să-nvățăm.
Că Tu ești Stăpânul lumii
Și al nostru Tată ești
Și pe toate cele bune
Numai Tu le împlinești.
Amin









RUGĂCIUNE LA  IEȘIREA

     DIN  CLASĂ

Toți cu inima curată,
Ție Doamne-ți mulțumim
Tu, cu darul Tău, Preasfinte,
Oameni buni ne-ajuți să fim.

De greșeli să ne ferim
Țara noastră s-o iubim
De dușmani să o păzim.
Ție Doamne-ți mulțumim.
Amin.








RUGĂCIUNEA ȘCOLARULUI

Doamne, astăzi plec la școală
Fără jucării în poală...
Tu ajută-mi să-nvăț carte
Să ajung cât mai departe.


Am caiete, am creioane,
Am  penar închis cu cheie
Și-n ghiozdan, lângă penar
Un frumos abecedar.


Tu ajută-mi, Doamne Sfinte,
Ca să fiu școlar cuminte
Să-nvăț mult să nu fac rău,
Ca să fiu pe placul Tău.
Amin.








RUGĂCIUNE

Mărire Ție, Doamne Sfinte,
Că mi-ai dat viață - o comoară -
Mi-ai dat lumină, mi-ai dat minte
Și toate câte mă-nconjoară.

Să fiu mereu iubit de Tine,
Eu voi munci din răsputere,
Mereu voi face numai bine
Și voi fi numai mângâiere.

Voi înflori prin fapte bune,
Așa cum înflorește mărul
Și-n toată vorba mea voi spune
De-a pururi numai adevărul.

Cu toți copiii voi fi frate
Și nu voi ști ce este ura
Spre clevetiri și nedreptate
Eu, Doamne, n-oi deschide gura.

Flămândului s-astâmpăr
                         chinul
Voi frânge pâinea mea în două,
Voi fi curat precum e crinul
Scăldat în boabele de rouă !

Cu milă inima-mi va bate
Și voi iubi cu milă sfântă
Pe orșicare vietate
e-n lumea asta nu cuvântă !

Așa mă leg, cu dor fierbinte,
Să-mi fie fapta și cuvântul
Și-așa ajută-mi, Doamne Sfinte,
Cum îmi voi ține legământul.










ÎNCHINARE

Doamne, Sfinte Împărate,
Care-n ceruri locuiești
Cu milă și îndurare
Peste toți, Tu să privești.

Dă sănătate mamei ș tatei
Ca să poată îngriji
De toți cei ai casei noastre
Și în veci a-ți mulțumi.
Amin.









Doamne Sfinte, Luminate,
Varsă-ți marea bunătate
Peste noi, ai Tăi copii;
În putere ne-ntărește
De greșeli Tu ne ferește
Sprijin veșnic să ne fii.
Amin.








FETIȚA ȘI FLORICICA

Floricică frumușică
Cine-ți de-te viață oare
Și culori strălucitoare ?
Spune-mi cine te-a făcut
Cine haină ți-a făcut ?

- Cel ce-ți dete zile ție
Tot El îmi dădu și mie.
El e Tatăl tău și-al meu
Și se cheamă Dumnezeu.









CĂTRE CEI MICI

Nimănui să nu faci răi,
Că te vede Dumnezeu.
Tu când vezi un vierme mic,
Nu-l strivi, nu-i fă nimic;
Cât îl vezi de mititel
Dumnezeu știe de el.