joi, 30 iunie 2011

DE CE SE SPALĂ PISOIUL DUPĂ MÂNCARE






                                   (POVESTE  POPULARĂ LITUANIANĂ)

Odată o vrabie a poposit în ograda unui țăran și s-a apucat să ciugulească grăunțele înșirate pe jos.





Garfield




Sare vrabia prin iarbă și adună grăunte cu grăunte, iar pisoiul cel leneș stă după colțul casei și o pândește.



Garfield



A pândi el cât a pândit și când și-a făcut odată vânt a înhățat-o de-o aripă.



Garfield



- Nici n-am visat asemenea gustărică, miorlăi pisoiul.



Garfield




- Vai, domnule pisoi, chiar ai de gând să mă mănânci ? ciripi vreăbiuța deznădăjduită.



Garfield



- Da ce-ai crezut c-am să te țin la icoană ? fârnăi pisoiul și clipi din ochi de plăcere.



Garfield




- N-ai nici un pic de rușine ! îl luă vrăbiuța la trei parale. De ce ai uitat să te speli azi de dimineață ? Nu știi că și stăpânul și stăpâna , toată suflarea de pe pământ, în fiecare dimineață mai întâi se spală și abia după aceea iau dejunul  ?



Garfield




- Ai dreptate, miorlăi uțin intimidat pisoiul și ridică lăbuța să-și spele botișorul.



Garfield




Fără a mai sta pe gânduri, vrăbiuța își făcu vânt, fâlfâi din aripi și scăpă din ghearle lui.



Garfield




Rău s-a mai înfuriat pisoiul !



Garfield



- De azi înainte nimeni nu mă va mai păcăli ! Facă oamenii cum îi duce mintea și capul. Eu dimineața, mai întâi și-ntâi voi lua dejunul și abia apoi o să mă spăl.




Garfield




De atunci tot neamul pisicesc se spală după mâncare și nu înainte, cum fac toți copiii ascultători.





Bon samedi