joi, 6 decembrie 2012

POEZII DESPRE CRĂCIUN




ange avec une colombe à Noël 18



PURADELUL  MOȘ  CRĂCIUN

 de Emilia Plugaru
Ce se-ntâmplă, cine ştie?
Coadă-i la cofetărie.
Azi, în ziua de Ajun,
Vânzător e Moş Crăciun.


Moşu-mparte la copii
Caramele, jucării,
Şi nu cere un bănuţ.
Vine-un puradel micuţ,


Se apropie de moşul:
-Moşulică, umple-mi coşul,
Dar te rog, umple-l mai bine,
Sunt voinic şi îl pot ţine.


Între două surioare,
Eu în casă-s cel mai mare
Şi în noaptea de Ajun
Mă prefac că-s Moş Crăciun

cr (22) (344x419, 197Kb)



DESAGA LUI MOȘ CRĂCIUN

   de Emilia Plugaru
Moş Crăciune, să mă crezi:
Eu în fiecare seară
Te aştept şi te visez
Cum te-ntorci la mine iară.


Dacă nu-mi aduci cadouri
N-o să-mi pară tare rău,
Dar adu-mi un car de nouri
Cu omăt din sacul tău!

cr (29) (471x524, 229Kb)

SCRISOAREA UNUI COPIL
CĂTRE MOȘ CRĂCIUN
de G. Pasculescu-Orlea

Mos Craciune,
În atâtia ani de-a rândul,
Mi-ai citit în taina gândul.
Si, în noaptea de Craciun,
Mi-ai trimis un înger bun.
Multe daruri mi-ai adus,
Când dormeam în visuri dus!…

Uite, ce te rog acum:
Sa te-abati putin din drum
Si, din sacul fermecat,
Parte buna sa le faci
Si copiilor saraci.

Si mai fa-le-o bucurie:
Scapa-i, zau, de saracie!
Pâine sa le pui pe masa,
Veselie da-le-n casa…

Apoi, te-as ruga fierbinte,
Adu-ti si de mine aminte:
De mai ai vreo jucarie,
Poti sa mi-o aduci si mie.


Fentre.gif picture by Winter


BINE-AI VENIT, MOȘ CRĂCIUNE !

Bine-ai venit, Mos Craciune!
Te asteptam cu nerabdare,
Caci papusa mea cea mica
A ramas fara picioare.




Si calutul lui Costica
Cel cu numele Harap
I l-a trântit o pisica
Si-a ramas fara de cap.



Tu! dar plina ce ti-e traista !
Ai papusi si cai si nuci !
Spune, zau, pe vremea asta
Unde vrei sa te mai duci ?


Stai la noi, ca-i cald si bine
Si ti-om pune masa mare;
Stai, ca-i frig si-i vai de tine,
Nu se vede nici carare…



417227.gif picture by Winter

CRĂCIUNUL COPIILOR

de Octavian Goga

Dragi copii din tara asta,
Va mirati voi cum se poate
Mos Craciun din ceriu de-acolo
De le stie toate-toate…

Uite cum, va spune badea…
Iarna-n noapte, pe zapada,
El trimite câte-un înger
La fereastra sa va vada…

Îngerii se uita-n casa,
Vad si spun – iar Mosul are
Colo-n ceriu la el, în tinda,
Pe genunchi o carte mare…

Cu condei de-argint el scrie
Ce copil si ce purtare…
Si de-acolo stie Mosul,
Ca-i siret el, lucru mare.

6wo4zlk.gif picture by Winter


UITE, VINE MOȘ CRĂCIUN

de Otilia Cazimir


Prin nameti, în fapt de seara,
A plecat catre oras
Mos Craciun c-un iepuras
Înhamat la sanioara.

Drumurile-s troienite,
Noaptea vine, gerul creste…
Cu urechile ciulite
Iepurasul se grabeste.

Uite-o casa colo-n vale,
Cu ferestre luminate.
Mosul s-a oprit din cale,
Cu toiagu-n poarta bate:

- Buna seara, buna seara!
Iaca, vin cu sanioara
Si cu daruri proaspete.
Bucurosi de oaspete?

- Bucurosi, bucurosi,
Striga glasuri de copii.
Mosule, de unde vii?
- Iaca, vin din mosi-stramosi,
Încarcat cu jucarii!

Noapte rece si albastra.
Ies copiii la fereastra,
Sa se uite cum coboara,
Prin troianul urias,

Mos Craciun c-un iepuras
Înhamat la sanioara.

80648308_large_Untitled1 (510x490, 775Kb)



DARUL LUI MOȘ CRĂCIUN

de Tincuța Horonceanu Bernevic

Sub bradut e o cutie,
Inauntru ce sa fie?
Am deschis-o si: mirare!
Un capsor din ea apare.
Mos Craciun e buclucas,
Mi-a adus un iepuras!
Unul viu, nu jucarie!
Stai ca-s doi! Ce bucurie!

Doua gheme de blanita
Cu urechi si cu codita.
Oare pot mai inspre seara,
Sa-i inham la sanioara?



CĂTRE MOȘ CRĂCIUN

de Elena Marian

Trăiască România!
Trăiască tot ce-i bun!
Trăiască Moş Crăciun!

Să vie-n fiecare an
Cu sacul plin de bunătăţi
Şi la şcolarii mai sărmani
S-aducă hăinuţe şi cărţi.

Iar cei cuminţi şi-ascultători
Şi din părinţi cu stare,
Sunt mulţumiţi cu prăjituri
Şi-o săniuţă de plimbare.



COPILUL NEASCULTĂTOR

de Elena Marian

Mi-a spus aseară un vecin
Că astăzi vine Moş Crăciun.
Şi eu sunt tare supărat
Că de părinţi n-am ascultat.
Nici temele n-am învăţat
Ce doamna-n clasă mi le-a dat.
Şi ce ruşine o să-mi fie
Când tot copilu-ascultător
Va primi câte-o jucărie,
Iar eu, dojana tuturor.


Картинка 38 из 2137


ÎNTÂLNIRE CU MOȘ CRĂCIUN

autor necunoscut (culeasă de pe net)

Dansez, dansez şi visez
Că sunt un fulg de nea.
În roiuri de stele valsez
Şi Moş Crăciun e-n inima mea.

Ghirlande poleite si globuri sclipesc,
Păpuşi, jucării şi bomboane,
Artificii în zeci de nuanţe lucesc
Şi toate-s un vis pe care-l trăiesc!

O! Vine,vine! Iată-l pe Moşul cel bun!
E-n faţa mea şi nu ştiu ce să-i spun.
Privesc totul de parcă-s vrăjită,
Mă bucur tare ! Sunt fericită !